Заняття з розвитку мовлення

(ДНЗ «Світлячок» с. Нельгівка)

Тема: Моя Батьківщина – моя Україна.

Програмовий зміст: уточнити та закріпити уявлення дітей про Україну: найбільші та найвідоміші міста, найбільші річки, гори України; формувати уявлення про нашу державу, село, право людей на вибір місця проживання; уявлення про себе як про значущий об’єкт; збагатити знання дітей про рідне село; ознайомити дітей з історією виникнення села Нельгівка, закріпити знання  про професії та домашню адресу; розширити знання дошкільнят про державні символи, виховати шанобливе ставлення до них; збагатити словниковий запас дітей: розуміння термінів «Батьківщина», «рідний край»; сприяти розвитку мовлення, мислення; формувати культуру спілкування, творчу активність; активізувати пізнавальний інтерес дошкільнят до подій у рідному селі, країні; виховувати любов до Батьківщини, патріотизм, інтерес до пізнання минулого власного народу, відчуття гордості за свій народ, доброзичливість, любов до свого села, до праці на рідній землі; виховувати повагу до інших національностей та народів.

Попередня робота: бесіди про неньку-Україну, перегляд ілюстрацій, звукове сприйняття музичних творів про Батьківщину, екскурсія до музею, ознайомлення з символами України.

Словник: Батьківщина, Україна, рушник, прапор, українська мова, пресвітлі, щирі, символи, культура, герб.

Матеріали: глобус, прапор України, символи.

ХІД ЗАНЯТТЯ:

Вихователь (декламує вірші, демонструє відповідний слайд):

З далекого краю,

З далеких світів

Журавлик на крилах

Додому летів.

Минав океани,

Ліси і моря,

Вдивлявсь крізь тумани:

  • Чия це земля?

Чиї це долини?

Чиї це луги?

         Чию це калину

гойдають вітри?

Впізнав Батьківщину:

  • Моя це земля,

Моє тут гніздечко

І мова моя.

                                      Л. Пилип’юк.

Діти! Як ви вважаєте, чию землю впізнав журавель? Як вона називається? Хто живе в Україні? Що ви знаєте про нашу країну?

Діти відповідають, потім по пам’яті вірш, вивчений на попередніх заняттях «Ми є діти України»

Вихователь: А чи знаєте ви, діти, як виникла наша країна – Україна? Давайте звернемось до глобуса. А чим багата наша країна?

Відповіді дітей.

Вихователь: Україна – це наша Батьківщина, край, де ми народились та живемо, де жили наші предки. Україна – мирна держава. Її народ хоче жити в мирі. Україна – країна багата і вільна.

Що б ви намалювати, якби вам запропонували намалювати Україну?

Відповіді дітей.

Вихователь: Далі наша розмова йтиме про наймиліший серцю рідний куточок – наше село.

Гра «Хто швидше»

Бесіда про історію виникнення та розвитку села

Вихователь: - Скільки років нашому селу?

  • Що вперше було побудовано в нашому селі?
  • Яке підприємство нашого села є найбільшим?
  • Чи є у нашому селі багатоповерхові будівлі?
  • Скільки у селі шкіл та дитсадків?
  • Скільки років нашому садочку?
  • Коли ми святкуємо День села?
  • Чим займаються жителі нашого села? Які професії зустрічаються тут?

Відповіді дітей.

Вихователь: А зараз хотілося б, щоб кожен з вас пофантазував та уявив на хвилинку, що він – голова сільської ради. Що б ви зробили для нашого села?

Роздуми дітей

Вихователь: Далі ми помандруємо з вами вулицями нашого села.

Демонстрація краси села на слайдах. Зупиняючись у різних куточках нашого села, діти коротенько розповідають про життя села.

Гра «Хто куди поспішає». На таблиці розміщені різні підприємства, господарства та установи, які є у нашому селі. Діти відбирають картки із зображенням людей різних професій та розміщують відповідно до певних видів діяльності.

Вихователь: Діти, давайте пригадаємо свою адресу.

Діти називають свою адресу

Вихователь: У кожної країни є свої державні символи. Назвіть символи України (Відповіді дітей). Як треба слухати гімн України (діти: «Стоячи!»). Давайте встанемо та прослухаємо цю урочисту пісню. Цією піснею починається ранок і закінчується день.

Дидактична мовна гра «Передзвін. Діти працюють з вихователем. Той читаю прислів’я та приказки про Батьківщину, рідний край. Діти тлумачать їх зміст.

Рідна сторона – мати, чужа – мачуха.

Чужа чужина – не Батьківщина.

На чужій стороні й весна не красна.

ПІДСУМОК

Вихователь: заспіваймо пісню про нашу неньку-Україну:

На білому світі є різні країни,

Де ріки, ліси і гаї,

Та тільки одна на Землі Україна.

А ми – її доньки й сини.

Усюди є небо, і зорі скрізь сяють ,

І квіти усюди ростуть.

Та тільки одну Батьківщину ми маєм –

Її Україною зовуть.

Вихователь: Я вважаю, що всі ви – справжні сини та доньки своєї країни, достойні нащадки своїх предків. Тож, щиро любіть свою неньку-Україну! 

План-конспект заняття можна скачати тут