Дидактичні ігри на патріотичну тематику

1. Дидактична гра «Національні обереги» .

Мета: закріпити знання дітей про національні обереги, їх кількість; формувати вміння правильно називати обереги, складати коротенькі розповіді про значення кожного оберега в житті українського народу; розвивати пам’ять, патріотичні почуття у дітей, формувати комунікативні навички.

Матеріал: набір предметних картинок.

Хід гри

Педагог ознайомлює дітей з картинками, потім пропонує дитині знайти картинку із зображенням того чи іншого оберега, скласти коротеньку розповідь про призначення оберега.

 

2. Дидактична гра-конструювання «Символи України» .

Мета: розкрити уявлення про державні символи України; вчити дітей називати державні символи України. Вчити добирати необхідні частини потрібного кольору, потрібної форми; розвивати уявлення про колір, уміння називати його, розповісти про значення кольору на символах, формувати стійкий інтерес до державних символів; виховувати патріотизм, національну свідомість, повагу до державних символів.

Матеріал: набір складових частин (Державний герб, Прапор України).

Хід гри

Вихователь просить дітей назвати державні символи України (Державний Герб, Прапор України, Гімн). Потім – пропонує окремі частини, з яких можна сконструювати державні символи (Державний Герб, Прапор України).

 

3. Дидактична гра «Чий вінок найкращий» .

Мета: розширити та уточнити знання дітей про національний символ-оберег – вінок; вдосконалити вміння обирати потрібну квітку для вінка, і необхідні різнобарвні стрічки; закріплювати уявлення дітей про вінок як дівочий оберег, а не просто прикрасу; розвивати знання про призначення квітів та різнобарвних стрічок; розвивати мовлення дітей, активний словник, пам’ять увагу; розширювати пізнавальний інтерес та світогляд; виховувати патріотизм, любов до Батьківщини, її традицій, символів.

Матеріал: набір різних квітів, набір різнобарвних стрічок.

Хід гри

Вихователь пояснює правила гри: потрібно вибрати квіти для віночка, прикріпити їх на його площинне зображення.Хто правильно виконає завдання, той затанцює танок:

Візьмемось за руки,

Та й підемо на луки.

Там сплетем віночок –

Підем у таночок.

         Діти разом з вихователем виконують танок.

Вихователь пропонує дітям піти по кімнату та знайти собі стрічку, щоб нею прикрасити віночок. Діти беруть по стрічці, стають довкола віночка і по черзі прикладають свої стрічки. Кожна дитина повинна назвати колір своєї стрічки та прокоментувати колір.